SaHaBaT

12/10/2010

PeMBoNGKaRaN BaHTeRa NaBi NuH A.S : Siri 3 (Akhir)

Ini merupakan suatu pendedahan ekslusif mengenai penemuan Bahtera Nabi Nuh A.S yang dikeluarkan sekitar tahun 2005. Penulis mendapat salinan artikel ini dari seorang sahabat melalui emel yang dikirimkan. Sengaja didedahkan mengenai penemuan ini kerana masih ada individu yang masih belum mengetahui mengenai artikel ini. Semoga ianya bermanfaat dan dapat dijadikan ikhtibar dalam mengukuhkan lagi keimanan kita kepada Allah Taala, pemilik alam semesta ini. Artikel ini didedahkan secara bersiri kepada anda.

SIRI 3 (AKHIR)

Artikel Pengalaman-pengalaman Menarik Para Pengkaji Noah Ark.

Kisah ED BEHLING.

Dalam tahun 1973, Ed Behling berada dalam Pasukan Tentera Udara yang ditugaskan mengawal dan memberi perlindungan semasa pembinaan kem tentera di Diaberker, kira-kira 100 batu dari tenggara gunung Ararat. Ia mempunyai kawan dari tentera turki berketurunan Kurdish yang bernama Mustafa.(sebagaimana yang diketahui orang kurdish dianggap ‘penjaga’ gunung Ararat). "Namanya Mustafa dan dia juga seorang askar ketika itu dan saya tak mungkin dapat mencarinya lagi sekarang ini." kata Edward Behling. Saya dan Mustafa telah mendaki ke puncak Ararat pada bulan hujung Mei. Sebenarnya Mustafa sendiri pun langsung tidak pernah melihat ‘Noah Ark’ itu sebelumnya, dan dia berjanji memujuk pak cik saudaranya yang juga bangsa Kurdish agar turut membawa saya bagi tujuan melihat ‘Noah Ark’ tersebut.

Saya tidak membawa kamera kerana diberitahu pak cik Mustafa sangat berbahaya kerana ‘Noah Ark’ itu letaknya bersempadan dengan Russia, sementara saya sendiri pula berbangsa Amerika jika ditangkap tentunya mereka semua akan mendapat susah. seperti yang telah dijangka, pada awalnya pak cik Mustafa agak keberatan membawa saya ke ‘Noah Ark’, apatah lagi saya ini berbangsa asing. (Orang Kurdish sememangnya sukar mempercayai orang luar)


Para Saintis Sedang Mengkaji Bahtera Nabi Nuh A.S

Saya betul-betul hairan kerana ada satu kumpulan ekspidisi Noah Ark yang bertolak baru-baru ini tidak menemui ‘Noah Ark’ walaupun menggunakan pemandu Kurdish. Dan saya syak mereka sengaja menunjuknya ke jalan yang tidak betul. Percayalah, jika golongan tua tidak merestui nescaya golongan muda yang memandu itu sekali-kali tidak akan ingkar. Tidak ada sesiapa yang dapat menghampiri ‘Noah Ark’ tanpa kebenaran golongan tua Kurdish itu.

Setelah bangun awal, Pak cik Mustafa terus membawa kami ke sebelah kawasan gunung. Saya merasakan seolah-olah sedang melalui sebuah lorong di celah-celah batu dan salji turun dengan sungguh lebat. Pak Cik Mustafa itu seolah-olah tahu dengan tepat segala laluan yang dibawanya. Setelah beberapa lama berjalan meredah lorong batu saya merasa teramat letih dan benar-benar berharap mereka akan berhenti rehat dengan tidak semena-mena tetiba Mustafa berpaling ke arah kami dan menunjukkan sesuatu, saya tengok di satu lurah 50 kaki kebawah, Saya nampak sebuah binaan yang hitam dan besar . Ianya amat besar. Salji yang menutup bahagian atasnya telah cair. Bahagian depan Bahtera itu sudah pecah dan berlubang. Saya tidak nampak sebarang pintu. Saya sendiri melihat benda sebesar itu terdampar di puncak Gunung Ararat. Oleh kerana cahaya agak kurang. Lubang yang terdapat di bahtera itu tidak kelihatan.

Lokasi Dikatakan Tempat Letaknya Bahtera Nabi Nuh A.S di Gunung Ararat.

Bahtera itu berwarna hitam. Saya nampak ianya seperti satu kotak besar yang panjang. Saya nampak 150-200 kaki saja, selebihnya badan bahtera itu terkambus dengan salji. saya nampak bahagian hujung bahtera itu sudah ditakuk atau dipecahkan. Ketebalan dinding kapal itu lebih kurang 18 inci. Selepas memerhatinya, Pakcik Mustafa memberi isyarat untuk bergerak. Kami tak dapat untuk melompat kebawah ditempat kapal berada kerana ianya terlalu jauh. Kami tidak membawa tali. Saya memang nak sangat berjalan diatasnya tapi tidak ada peluang.

Dengan penemuan Dr Robert Ballard, sekali lagi cerita dari Al-Qur'an terbukti kebenarannya melalui kajian saintifik yang dijalankan oleh barat. Sekumpulan pengkaji ukur bawah air (underwater surveyors) yang diketuai oleh Dr Robert Ballard, yang juga telah menemui Titanic, telah menemui sebuah bangunan lama berusia kira-kira 7500 tahun di dasar Laut Hitam, 12 batu dari pantai Turki. Mereka telah menemui struktur bangunan dari batu dan kayu beberapa ratus kaki dari paras air. Penemuan mereka menjadi bukti terhampir kejadian banjir besar di zaman Nabi Nuh seperti diceritakan di dalam Al-Qur'an dan juga New Testament (Bible).

Ahli sains percaya penemuan tersebut membuktikan kewujudan sebuah kawasan penempatan yang telah tenggelam disebabkan banjir besar yang melanda sekitar tahun 5000 sebelum masihi. Menurut teori mereka, banjir besar tersebut disebabkan pencairan glasier dari tanah tinggi di Eropah. "Ia merupakan penemuan yang sangat menakjubkan" kata Dr Ballad di dalam rancangan National Geographic Society bertajuk ‘Research Ship Northern Horizon’.

Salah Satu Dari Imej Kajian Saintis Mengenai Bahtera Nabi Nuh A.S

Beliau menerangkan bagaimana sebuah robot bawah air yang meninjau 300 kaki di bawah paras air telah menemui kawasan segiempat berukuran 12 x 45 kaki persegi di mana terdapatnya sebuah struktur daripada kayu dan tanah liat yang telah runtuh. "Beberapa artifak yang ditemui di situ tersimpan rapi tanpa diusik terdiri daripada bim kayu berukir, beberapa cabang kayu dan peralatan dari batu yang telah runtuh dan diselaputi lumpur"

kata Dr Ballard. Kumpulan pengkaji Dr Ballard memulakan kajian di kawasan tersebut setelah dua kapal selam pakar geologi dari Universiti Colombia di New York mencadangkan bahawa ia disebabkan oleh banjir besar beribu tahun dahulu. Mereka meramalkan apabila zaman ais (Ice Age) berakhir 12,000 tahun dahulu, glasier mula menjadi cair. Kawasan timur Mediteranian yang terputus daripada Laut Hitam telah menyebabkan Laut Hitam tidak ditenggelami air walaupun paras air lautan yang lain telah naik. Ini menyebabkan pada sekitar 7000 tahun yang lepas, empangan semula jadi di Bosphorus telah pecah dan air di Laut Mediteranian melimpah ke timur menjadi Laut Hitam yang sememangnya terputus daripada laut-laut yang lain. Kekuatan limpahan air tersebut dianggarkan 10,000 kali ganda Niagara Falls.

Mereka mendakwa bukti saintifik menunjukkan bahawa kulit kerang dari kawasan tersebut berusia lebih 7000 tahun manakala yang daripada laut lain berusia sekitar 6500 tahun. Dr Ballard menerangkan "Banyak perkara telah berlaku apabila air tawar dari sebuah tasik bertukar menjadi air masin sebuah laut 7000 tahun dahulu dan hasil daripada banjir besar tersebut menyebabkan kawasan tanah darat yang sangat luas bertukar menjadi dasar laut".
Dipetik daripada: James Chapman, Daily Mail, UK, 14 September 2000.
Jamil Adimin Research and Graduate School University of Manchester.


Ilustrasi Pengkaji Mengenai Rupa Bentuk Bahtera Nabi Nuh A.S

Pengalaman Ahmet Ali Arslan
Ketua Pengarang sebuah akhbar berbahasa Turki di Washington DC.


Pernah bekerja sebagai juruhebah di stesen radio Suara Amerika. Beliau juga seorang penasihat dan penyelidik kanan Institut Sains dan Internasional Teknologi-Washington DC. "Keluarga saya dari Aralik yang terletak di kaki Mount Ararat. Di situlah saya dibesarkan. Semenjak kecil saya telah naik ke gunung itu mungkin telah lebih dari 50 kali termasuklah ekspedisi Navarra. Saya menemani satu rombongan ekspedisi saintis dalam tahun 1989 untuk mencari kawasan jurang yang dikenali sebagai Lurah Ahora di pinggir gunung itu, Lurah Ahora ini adalah satu lurah yang sangat curam dan bahaya. Oleh kerana saya seorang warganegara Turki maka saya diberi kebenaran membuat siasatan ke bahagian-bahagian tertentu di Mount Ararat yang mana dikenalpasti oleh satelit sebagai kawasan yang mungkin merupakan kawasan bahtera.

Sebaik sahaja saya dekat dengan kawasan itu lapisan ais yang saya pijak mula bergerak dan saya telah tergelincir sejauh berpuluh-puluh kaki ke bawah jurang. Mujurlah saya tidak terjatuh ke dalam lubang jurang. Apabila saya berdiri, di hadapan saya kira 2,100 kaki, saya terlihat satu struktur bangunan yg diperbuat daripada kayu. Kira-kira beberapa ribu kaki dari puncak gunung. Saya mula cepat-cepat ambil gambar. Saya yakin itulah ‘The Great Noah Ark’ yang ada diceritakan oleh kebanyakan orang. Jika ada pembaca yang ingin mendapat maklumat lanjut bolehlah menghubungi Dr Ahmet Ali Arsan di alamat 9430,Cloverdale Court, Burke, Va 22015, Amerika Syarikat.

Kenyataan dan Persoalan dari artikel/catatan pengkaji sejarah:

1. Maha Suci Allah yang telah menentukan Bahtera Nabi Nuh AS ditempatkan diatas Gunung Ararat (Gunung Kesengsaraan) yang mana ianya menyukarkan para pengkaji dan saintis untuk merosakkan Bahtera tersebut dan satu daripada kesan sejarah Islam yang terulung memerlukan keredhaan Allah untuk dikaji.
2. Beberapa saintis barat diberi hidayah Allah untuk mengakui kebenaran Islam melalui penemuan Bahtera Nabi Nuh A.S. yang juga mengiakan Kalam Allah yang termaktub dalam Al-Quran.
3. Dan juga beberapa saintis barat yang menafikan Bahtera Nabi Nuh AS justeru ingin terus merosakkan.
4. Kenapakah beberapa badan siasatan merahsiakan penemuan Bahtera Nabi Nuh A.S. dan bukti disimpan oleh Pentagon yang juga ingin merahsiakan misteri-misteri penemuan seperti Piramid, Kewujudan UFO, Penangkapan Makluk Asing, Misteri Segitiga Bermuda dan beberapa misteri yang masih disembunyikan dari umum.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: