SaHaBaT

6/19/2010

ReJiM ZiONiS = NaZi JeRMaN

Klu dulu di jerman tembok tinggi dan kawat berduri dipasang untuk menindas rakyat jerman, taktik yang sama diamalkan oleh israel-zionis laknatullah untuk menyekat kbebasan rakyat palestin di bumi palestin sendiri. Penipuan oleh yahudi zionis yang mengambil simpati kuasa dunia dengan mengatakan 6 juta bangsa yahudi telah dibunuh oleh nazi jerman juga telah terbukti satu pembohongan besar kepada sejarah dan dunia. Sudah banyak penyelidikan yang dilakukan untuk membuktikan keterangan itu benar, namun semuanya menjerumuskan pembunuhan 6 juta yahudi di jerman sewaktu perang dunia 2 hanyalah satu pembohongan. Mereka yang membenci dan mendakwa holocoust hanya penipuan yahudi akan dianggap sebagai anti-semitik.

Pagar kawalan dipasang di seluruh sempadan palestin dan negara luar untuk menghalang palestin dari hidup harmoni seperti dahulu. Kita hanya mampu berdiam ?

Kanak-kanak yang dinafikan hak untuk hidup dan menikmati zaman kanak-kanak yang penuh keriangan. Menurut Amnesty International, hampir separuh dari kanak-kanak palestin trauma dengan serangan 22 hari ke atas gaza oleh israel dan banyak kelengkapan dan infrastruktur pendidikan musnah sewaktu serangan israel laknatullah yang penakut itu. Adakah kita sanggup melihat kanak-kanak ini menderita seperti ini? Di waktu nazi jerman, kanak-kanak turut mendapat nasib yang sama.

Pemeriksaan ketat dilakukan di mana sahaja atas alasan kepentingan keselamatan, hidup tertindas dan tidak bebas merupakan sesuatu yang amat tidak diimpikan oleh setiap insan.

kawalan keselamatan ke atas orang awam dipertingkatkan, sebarang kecurigaan dan kebangkitan kecil akan segera dihapuskan, ituah motto rejim zionis yang amat sama dengan motto nazi jerman sewaktu dahulu.

Sewaktu serangan nazi jerman ke atas perancis, itali, sbhgian besar russia sehingga stalingrad, kbnyakan kawasan kependudukan dimusnahkan sehinggalah rakyat merempat dan menjadi pelarian di negara sendiri. Inilah yang berlaku di kawasan taklukan jerman dan kini berulang kembali di palestin. Adakah kita masih tidak menginsafi apa yang berlaku sewaktu perang dunia kedua dahulu?

Provokasi sengaja dibuat untuk menguji kesabaran rakyat di Palestin. Apabila rakyat bangkit, rakyat akan dibunuh oleh mereka dengan alasan mereka mempertahankan diri demi keselamatn.

Golongan muda yang berpotensi untuk menjadi ancaman mereka akan dibunuh terlebih dahulu. Ataupun dijadikan sebagai banduan. Mereka akan berusaha menyekat lahirnya generasi muda palestin yang mempunyai semangat jihad tinggi dengan pelbagai cara. Antaranya dengan membunuh pelapis kepimpinan HAMAS di Gaza.

Kematian dan penyeksaan hanyalah satu gurauan bagi mereka. Melihat kesengsaraan rakyat mereka akan menjadi gembira. Itulah jiwa binatang yang dimiliki orang israel yahudi zionis...

Mereka menggempur apa sahaja yang dinamakan sebagai ancaman. Malah rakyat yang tidak bersenjata dan tidak berdaya tempur dianggap juga sebagai ancaman. Mereka membunuh dan berbuat kerosakan sesuka hati mereka.

1001 penyeksaan dilakukan. Seandainya dulu nazi jerman menggunakan anjing untuk menyeksa. Kini rejim zionis menggunakan anjing juga, tetapi ditambah lagi dengan kuda. Bayangkan betapa tidak berperikemanusiaan sfat mereka mlah pnuh dgn sifat kebinatangan yang tiada batasnya.

Sewaktu serangan nazi jerman di stalingrad, dianggarkan 90% infrastruktur di bandar itu musnah tanpa berkecuali. Tempat tinggal musnah sehingga bandar itu tidak kelihatan seperti kawasan bertamadun. Tetapi israel zionis tidak menggunakan sepenuhnya teknik ini kerana dikhuatiri mereka akan dianggap penjajah dan mungkin mengundang kemarahan dunia. Mereka menggunakan jentera berat seperti kereta kebal dan jentolak untuk memusnahkan kawasan kejiranan palestin dan bangunan-bangunan penting di sana. Dan mereka juga tidak membenarkan bahan binaan daripada memasuki palestin. Ini jelas menunjukkan mereka sememangnya sengaja mendatangkan kemusnahan kepada palestin atas nama melindungi keselamatan rakyat mereka.

Rakyat kehilangan tempat tinggal, kanak-kanak kehilangan tempat menimba ilmu, ibubapa kehilangan tempat mencari rezeki menyara keluarga. Itulah kekejaman yang disengajakan zionis yahudi. Mereka tidak berani bertempur secara berhadapan kerana mereka tahu mereka akan kalah. Mereka hanya berani bertempur di sebalik perisai kereta kebal dan alatan canggih lain.

Kanak-kanak jerman dididik agar mereka menjadi pemipin nazi yang tidak boleh bertolak ansur dengan sebarang ancaman. Manakala kanak-kanak israel-zionis dididik untuk menganggap bangsa lain sebagai anjing dan khindzir. Kerana itulah yang mereka belajar dari kitab talmud mereka dan yang menjadi sukatan pembelajaran mereka setiap hari di sekolah.

Sewaktu serangan jerman ke atas negara USSR dan sekitarnya, berjuta orang kehilangan nyawa akibat perang. Manakala sewaktu serangan puak zionis israel laknatullah, beribu umat islam palestin telah syahid tanpa mengira tua, muda, orang tua, kanak-kanak, wanita dan orang kurang upaya.

Kanak-kanak sengaja dibunuh untuk menghapuskan generasi muda palestin yang berpotensi menentang zionis di masa hadapan. Namun begitu Allah itu Maha Pemurah, generasi muda palestin tetap lahir sebagai pejuang kebebasan dan kekuatan demografi merupakan aset penting kepada negara palestin. Setiap ibu di palestin akan berbangga seandainya berjaya melahirkan seorang bayi dan berusaha mendidik anaknya menjadi pejuang islam menentang kebatilan.

Bagaimanakh nasib kanak-kanak ini, mereka hidup sentiasa di dalam ketakutan, mereka yang masih mentah dan tidak mengenal dunia sudah diseksa saban hari. Apakah kita hanya mempu berdiam diri.

Lihatlah kekejaman yang telah dilakukan oleh zionis israel, bandingkan dengan kekejaman yang dilakukan oleh nazi jerman. Mereka (yahudi-israel-zionis) masih berdegil dan mengatakan kesemua yang dilakukan mereka adalah bertujuan untuk mempertahankan diri. Namun adakah kekejaman dan pembunuhan terhadap kanak-kanak juga dianggap sebagai mempertahankan keselmatan diri ?

Kita hanya mampu berdiri melihat kekejaman yang berlaku? Sekurang-kurangnya sedekahkanlah al-fatihah buat pejuang dan para syuhada palestin. Gunakan kewangan juga untuk membantu mereka. Sokonglah sebarang usaha untuk membawa keamanan di palestin. Semoga Allah Taala merahmati setiap perjuangan oleh para pejuang palestin. Palestin, Kami bersamamu !
Wassalam.....


IsLaM ThE WaY oF LiFe...

2 ulasan:

Don Daughter's berkata...

KITa hnYA MAMpu MELIHAt..

btOL ke?

kiTA SEPatUTnya BOleh buaT SESuatU..

keberaniaN Dan keyakinaN TERHADap agama ISLAM

mengatASI SEGALAnya SEPATUTnyA..

PaRaDoX eLaKSaMaNa berkata...

tQa_elRic, mmg btul ape kata anda, tpi kita lihat pd kmampuan kita n kesn jngka pnjng utk btindak? klu kita btindak scara militan mcm Al-Qaeda byk kesannya,mgkin btul org kafir gerun pd islam akibt tindkn tegas oleh Al-Qaeda, tpi cuba anda fkirkan akibt dri kesan runtuhnya WTC d US msyrkat islm smkin dicurigai, islamphobia smkin merebak.. islam smkin dtindas n dipandng serong...

apa yg pnting skrg kita bdoa, bsatu-padu dn sokong tindkan utk bantu umat islam d srata dunia,kuatkn perpaduan dahulu bru bfikir ttg kuasa military utk halang israel n yahudi laknatullah,klu prpaduan antra umt islam pn still x unite, cmne nk lwan israel tuh? perpaduan n kesatuan umat islam adlh senjata utama lawan israel, klu umat islam yg bjumlah bilion org g lwan israel pkai pedang pn menang,

tpi ingt x smua yahudi kejam mcm yahudi d israel,ade jgk yahudi yg bantah kekejaman israel tu,tpi kita x ketahui niatnya btul ataupun tidk, skurang2nya diorg sndri pn ada selisih pndpt ttg kkjaman yhudi israel...

bjihad bkn shj mggunakn pedang,byk lgi cbang jihad yg bleh dceburi,blajar pn adlh 1 cbang jihad,dinamakn jihad ilmu n ilmu tu kita gunakan mmperkasakan iman n sebarkn ilmu pd org laen,jihad ekonomi juga ada,mmperkasakan eknomi umat islam agr umat islam tdk ktingglan dri arus kmodenan bpaksikan tauhid n taqwa....

xpelah,ade pape tmbh la lgi, sy pn x byk ilmu,skadar bkongsi pndpt n bdasarkn ilmu sy yg amt sdkit nih...
wslm