SaHaBaT

8/14/2008

Cinta Seorang Pemuda I

Saya suka sangat tengok jari-jemari teman wanita saya, cantik btul. Sungguh ! sampai saya takut nak pegang. Bukan takut jari-jemarinya patah, tapi takut nanti jari-jemari kami tidak boleh saling bantu-membantu di suatu hari yang amat dasyhat di hadapan yang maha esa.

Saya suka sangat tengok rambutnya. Cantik sungguh……sungguh. Sebab tu saya belikan dia tudung. Bukan sebab cemburu orang lain tengok, bukan ! tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa ditutup macam dalam iklan dot….dot…..dot……itu sampai bila-bila….takut nanti dibakar dek api neraka, di suatu hari yang amat dasyhat.

Saya suka sangat tengok body teman wanita saya….solid sungguh….sungguh ! sebab tu saya belikan dia telekung supaya semasa berdating dengan kekasihnya saya yang utama, dia jaaauuuuhhhh…..lebih cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya pun tumpang dapat pahala. Syoknya….

Saya sedih sangat bila tengok teman wanita saya dia tak tidur, tidak makan sebab rindukan saya. Saya pun macam tu juga. Si dia Tanya “Apa ubatnya bang ?”. Saya pun bagi dia Al-Quran sebagai penenang jiwa……semoga dia cintakan-Nya lebih daripada saya……

Saya sedih tengok dia selalu jer pesan macam-macam : “Makan, minum, jaga diri, jalan elok-elok….nanti awak sakit saya juga yang susah hati….bla…..bla……bla…..” tapi bila berbual sama-sama terlepas sembahyang macam tu saje, dia tak kata satu apa pun. Aduh…..berdosanya saya…..

Saya memang sayang sangat pada dia. Saya mahu jumpa dia, bersama dia, cinta secintanya. Cinta yang abadi di dunia dan berkasih sayang di akhirat, ber’dating’ di syurga kerana di situlah tempat yang kekal selamanya….

Doakan kamu saling ingat-mengingati, insaf-menginsafi. Ya Allah, ampunilah kami….semoga kami dapat kekal bersama selama-lamanya di syurga-Mu nanti…..

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: