SaHaBaT

7/04/2012

NaSioNaLisMe MeLaMPau : KoNSPiRaSi YaHuDi-NaSaRa

Raja-raja Arab yang membantu orang Kafir untuk mengambil alih Jerusalem dari Khalifah Islamiyyah dan membina sebuah negara bagi Yahudi dan Nasrani Zionist iaitu Israel. Mari kita sama-sama baca, fahami dan mendalami ayat 51 dari Surah al Maidah ini yang jelas Allah SWT melarang kita bersekutu dengan pakatan Yahudi-Nasrani,

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka itu mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim.
(Surah Al Maidah : 51)


Telah diriwayatkan oleh Auf bin Malik; Saya telah menemui Rasulullah SAW semasa Perang Tabuk, sementara Baginda SAW sedang berehat di khemah. Baginda SAW bersabda:

Terdapat enam perkata tibanya akhir zaman:
1- Kematianku
2- Penaklukan Jerusalem
3- Satu wabak yang menimpa kamu sebagaimana wabak itu menimpa biri-biri
4- Meningkatnya kekayaan, sehinggakan apabila seseorang diberikan 100 Dinar, dia masih tidak puas hati,
5- Satu wabak yang mana tidak ada bangsa Arab yang tidak kena
6- Satu genjatan senjata antara Bani al Asfar yang akan mengkhianati dan menyerang kamu kemudiannya dibawah lapan panji dengan setiap panjia mempunyai 12,000 orang tentera.

(Hadis Riwayat Bukhari)

Kota Suci Baitulmaqdis telah ditawan oleh British yang diketuai oleh Jeneral Edmund Henry Hynman Allenby pada 11th Disember, 1917 selepas 730 tahun kota ini dibawah pemerintahan umat Islam. Tanah Suci Baitulmuqaddis dan Masjid Al-Quds di Jerusalem adalah salah satu tempat yang paling suci dalam Islam selain Kota Mekkah dan Kota Madinah.

Mari kita kaji sejarah ringkas Pemerintahan Islam di Jerusalem :

1. Pada tahun 637, Khalifah kedua umat Islam iaitu Saidina Umar Al Khattab menawan Baitulmaqdis.
2. Ia kekal di bawah pemerintahan Islam sehingga 1099 apabila pakatan Yahudi-Nasrani (Knight Templer) dari Eropah Barat mengambil alih Jerusalem pada 1099.
3. Jerusalem telah ditawan semula oleh umat Islam di bawah kepimpinan orang Kurd Pahlawan Raja Salahuddin (Sallahudin al Ayubi).
4. Selepas 730 tahun, pada Disember 11,1917, British telah merampas Jerusalem dari orang Islam dengan bantuan beberapa golongan Arab iaitu mereka adalah umat Islam (pengkhianat Islam).

Di kaji kembali kekuatan yang ada dalam sistem ketenteraan Khalifah Utamaniyyah, pihak kafir tidak akan boleh mengambil alih (menawan) Baitulmuqaddis kecuali dengan bantuan oleh orang-orang Arab sendiri (akibat perpecahan umat Islam).

Penaklukan Baitulmuqaddis oleh British telah dilakukan dengan bantuan tentera-tentera Arab seperti berikut:

1. Tentera Arab Bersatu daripada Nejd dan Hasa (di bawah Abul Aziz Ibn Saud)
2. Tentera Kerajaan Hijaz Arab (di bawah Hussain Ibn Ali, Shareef-e-Makkah)
3. Arab Tentera Kerajaan Hijaz (di bawah Faisal Ibn Hussain ibn Ali).
4. Tentera Arab Bersatu Jabal Shammar.

Tentera-tentera British dibawah pimpinan:
1. Edmund Allenby, 1st Viscount Allenby (1861-1936)
2. T. E. Lawrence (Lawrence of Arabia)

Tanah Suci Jerusalem ini hanya diwariskan kepada hamba Allah SWT yang soleh, bukan sepertimana yang kita dengar akan dakwaan pihak Yahudi-Nasrani Zionist bahawa Tanah Suci Jerusalem ini hanya untuk mereka yang terpilih iaitu dengan gelaran "The Chosen People" berdasarkan kepada kitab Talmud, Taurad dan Injil setelah diubahsuaikan. Al Quran menjelaskan bahawa :

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ

Dan sungguh telah Kami tulis didalam Zabur sesudah (Kami tulis dalam) Luh Mahfuzh, bahawasanya bumi ini dipusakai hamba-hambaKu yang soleh.
(Surah Al Anbiya : 105)

Sepertimana yang kita semua sedia maklum setelah peristiwa penghijrahan Yahudi-Nasrani dari seluruh dunia terutamanya dari Eropah Barat bermula dari 1917 hingga akhirnya pada tahun 1948 negara Israel secara 'rasmi' diistiharkan sebagai sebuah negara, sejak dari itu keadaan umat Islam di Palestin terutamanya sedang menderita, ditindas dan dihina setiap saat akibat 'fasad' yang dilakukan oleh Bani Israel sepertimana dinyatakan di dalam Al Quran.

وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً كَبِيراً

Dan telah Kami tetapkan terhadap Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan membuat kerosakan di muka bumi ini dua kali dan pasti kamu akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar".
(Surah Al Israa' : 4)

Tentera-tentera Arab yang berpakat dengan Yahudi-Nasrani menyerang
Jerusalem yang berada dibawah kawalan Tentera Khalifah Uthmaniyyah

Berikut adalah para pemimpin Arab yang berjuang bersama Tentera British untuk menakluk Baitulmuqaddis dari kuasa Khalifah Uthmaniyyah.

1- Hussein bin Ali
2- Faisal (anak Hussain bin Ali & pengasas negara Jordon & Iraq)
3- Abdul Aziz Ibn Saud (Pengasas negara Arab Saudi)
4- Abdul Aziz bin Mitab

Dan pemimpin-pemimpin Arab telah memerintah negera-negera yang berikut. (Sokongan dan bantuan British yang merupakan kuasa besar dunia pada ketika itu yang dijana oleh Bank of England yang dimiliki oleh keluarga Rothschild)

Keturunan Saud atau Saudi adalah pembelot kepada Allah SWT, Nabi Muhammad SAW dan seluruh umat Islam apabila Abdul Aziz Al ibn Saud membuat persetujuan dengan Bank Of England pada tahun 1916 dengan bayaran £5000 bagi sebulan untuk dana, dan Saud dengan penyokongnya menentang habis-habisan Khilafah Uthmaniah untuk menawan kota Madinah dan kota Mekah dari pentadbiran khalifah. Para ulama terutama menentang tindakan beliau yang bersekutu dan menerima wang tersebut, tetapi beliau dengan rasa tidak bersalah menyatakan inilah rezeki dari Allah SWT dalam bentuk cukai (Jizyah).

Dalam tahun 1919-1924, pejuang-pejuang Islam mendapat tentangan dari pihak musuh yang diketuai oleh British sehingga akhirnya British berjaya menawan Semenanjung Arab dan Jerusalem. Pada 3 March 1924, dunia yang dikepalai oleh British mengiktiraf penghapusan sistem Khilafah di dunia ini dengan sokongan Abdul Azizi ibn Saud yang telah ditabal sebagai Raja Tanah Arab secara tidak langsung umat Islam tidak mempunyai pemimpin. Seterusnya keluarga Saud pelopor fahaman Wahabbi melalui perkahwinan dengan anak perempuan Imam Muhammad Abdul Wahab.

Sultan Abdul Hamid II,Khalifah Uthmaniyah terakhir

3 Mac 1924, sistem pemerintahan Khilafah Islamiah
dimusnahkan oleh musuh-musuh Islam yang bertopengkan Islam.

Selepas itu keluarga Saud, mengiktiraf mata wang kertas sebagai mata wang 'halal' bagi menggantikan dinar dan dirham 'haram'. Yakni dengan hanya mengiktiraf mata wang kertas US Dollar sahaja sebagai mata wang pertukaran untuk pembelian minyak mentah di dalam industri dunia. Tindakan ini adalah kerana Eropah dan Barat tidak mempinyai emas dan perak. Rujuk perjanjian diantara Raja Faisal bin Abdul Aziz Al Saud dengan Barat dalam Bretton Woods (1944), selepas itu perjanjian bersama International Monetary Fund dan World Bank pada tahun 1971 dan akhirnya Raja Faisal sedar akan fitnah terhadap umat Islam di dunia ini sebelum baginda dibunuh oleh CIA pada tahun 1975 selepas sidang akhbar.

Gambar di bawah sebagai bukti dan telah tercatat dalam sejarah dunia Islam yang kian dilupai oleh generasi muda Islam akibat sibuk dengan cintakan dunia, takutkan mati (wahan).


General British Sir Allenby memasuki Jerusalem pada 11 Disember 1917

Mari kita sama-sama baca, fahami dan mendalami ayat 120, dari Surah al Baqara ini, peringat buat seluruh umat Islam.

وَلَن تَرْضَى عَنكَ الْيَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِيٍّ وَلاَ نَصِيرٍ

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu."
(Surah Al Baqara : 120)

Raja Abdul Aziz dengan Ejen British Sir Percy Cox pada tahun 1930
di mana beliau bersetuju untuk membuat negera Yahudi Israel di Palestin.



Abdul Aziz bin Saud bersama-sama Ejen British di Basra, pada tahun 1930

Kenyataan bertulis yang dibuat oleh Abdul Aizi iaitu perjanjian untuk membina negara Yahudi Israel di bumi Paletine. Perjanjian ini berlaku dalam satu mesyuarat rahsia dengan Egen British, Sir Cox Percy. Perjanjian ini menyatakan: "Saya Sultan Abdul Aziz Bin Abdul Rahman Al Saud al-Faisal dan saya mengakui dan masukkan ke dalam Sir Percy Cox, perwakilan Great Britain, bahawa "saya tidak mempunyai sebarang halangan untuk memberikan Palestin kepada orang-orang Yahudi atau yang miskin."

Pengkhianat Abdul Aziz ibn Saud & Faisal meraikan kemenangan & kejayaan dengan pihak British di atas kapal British 1930. Individu yang bernama Ezra Belboul, adalah Ejen Zionist terkenal dan dianggap sebagai 'Wira Negara' di Israel.

Gambar pengkhianat Hussain ibn Ali pada mata wang Jordan

Terdapat bilangan yang besar golongan India didalam Tentera British hasil penaklkan British kerjasama melalui Syarikat Hindia Timur Inggeris di India.


Raja Fahad bin Abdul Aziz memakai Salib di Sambutan
Hari Ulang Tahun Kelahiran Ratu Elizabeth

Dari Abu Sa’id Al-Khudri r.a., Rasulullah SAW bersabda:
Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.

Sahabat bertanya,
Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?

Nabi SAW menjawab,
Siapa lagi kalau bukan mereka.
(Hadis Riwayat Muslim)

Pengkhianat Saud dengan Sir Percy Cox selepas perjanjian untuk
mendirikan sebuah negara Yahudi Israel di bumi Palestin

Askar British di pintu Masjid al Aqsa pada 11 Disember1917

Hari ini anak 'Pengkhianat' Abdul Aziz Ibn Saud pemerintah Saudi Arabia iaitu Abdullah ibn Abdul Aziz dan keluarga Faisal telah berkuatkuasa Jordon dalam masa yang sama mereka menikmati kekayaan yang tersangat hebat setelah mereka menyokong dan melindungi Zionis Israel secara tidak langsung dan menjadi teman rapat kepada Amerika Syarikat.

Dalam masa kurang daripada setahun, 2 pewaris utama takhta pemerintah Arab Saudi telah mati.

Pertama:
Putera Sultan bin Abdulaziz al-Saud (80) meninggal dunia di New York, Amerika Syarikat (22/10/2011)

Kedua:
Putera Nayef bin Abdulaziz al-Saud (78) meninggal dunia di Geneva, Swiss (16/06/2012)

Putera Salman bin Abdulaziz al-Saud (76) dijangka akan diisytiharkan sebagai Putera Mahkota Arab Saudi yang baru.

Pemerintah Arab Saudi sekarang ialah, King Abdullah bin Abdulaziz al-Saud (87). Ayahanda baginda, King Abdul Aziz al-Saud mempunyai 45 orang anak lelaki.

Pemerintah pertama: King Abdulaziz al-Saud (1932-1953)
Pemerintah ke-2: King Saud bin Abdulaziz al-Saud (1953-1964)
Pemerintah ke-3: King Faisal bin Abdulaziz al-Saud (1964-1975)
Pemerintah ke-4: King Khalid bin Abdulaziz al-Saud (1975-1982)
Pemerintah ke-5: King Fahd bin Abdulaziz al-Saud (1982-2005)
Pemerintah ke-6: King Abdullah bin Abdulaziz al Saud (2005-)

Pada 25 Mac 1975, Raja Saudi Arabia sedar akan tipu muslihat pakatan Yahudi-Nasrani Zionis Israel, akhirnya Raja Faisal telah ditembak dan dibunuh oleh anak saudaranya Faisal bin Musaid (ejen CIA yang baru sahaja pulang dari Amerika Syarikat) setelah baginda selesai melakukan sidang media yang mendedahkan agenda sebenar musuh-musuh Islam.

Dari ‘Auf bin Malik r.a., Rasulullah SAW bersabda:

Umat Yahudi telah berpecah-belah menjadi 71 golongan, maka hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan yang 70 lagi akan masuk neraka. Umat Nasrani telah berpecah-belah menjadi 72 golongan, maka 71 satu golongan masuk neraka dan hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga. Demi Tuhan yang diri ku di dalam kekuasaannya, umatku akan berpecah belah menjadi 73 golongan, hanya 1 golongan sahaja yang masuk syurga dan 72 lagi akan masuk neraka.

Sahabat bertanya, mana yang selamat”?

Nabi SAW menjawab,
“Mereka adalah jamaah” (Golongan Ahlus Sunnah Wal Jamaah).
(Hadis Riwayat Ibnu Majah)

Sebuah hadis menyatakan bahawa zaman umat Nabi Muhammad SAW telah dibahagikan kepada 5 bahagian / fasa mengikut kerangka masa tertentu:

“Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.”

“Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ‘ala minhaj an-nubuwwah), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.”

“Selanjutnya masa kerajaan yang mengigit (Mulkan ‘Adhan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya.”

“Setelah itu, masa kerajaan yang menyombong (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya."

“Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah ‘ala minhaj an-nubuwwah).”

“Kemudian beliau (Nabi) diam”.
Hadis Riwayat Ahmad dan Baihaqi dari Nuaman bin Basyir dari Huzaifah

Menerusi hadis ini, marilah kita sama-sama mengimbau kembali sejarah Khilafah & Khalifah Islam bermula dari Zaman Nabi Muhammmad SAW (Fasa Pertama) hinggalah pada Zaman kita dilahirkan sekarang ini, iaitu fasa Keempat yang sedang menuju ke fasa kelima.

Sumber : http://www.matsumas.org/2012/07/ringkasan-mengenai-pengkhianat-islam.html

p/s : Inilah akibatnya jika terlalu asobiyah melampau agama. Nasionalisme melampau, suatu konspirasi yahudi-nasara untuk divide & rule umat islam bagi mengelakkan umat islam bersatu. Sungguh sedih melihat sesetengah puak yang mengamalkan assobiyah melampau, mengagungkan bangsa sendiri secara membabi buta melebihi sayang kepada Islam.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: