SaHaBaT

1/26/2011

AKuaRiuM PiLiHaN eLaKSaMaNa

Assalamualaikum w.b.t.

Kali ni admin (elaksamana) ingin berkongsi dengan anda semua sejenis hiasan baru yang mungkin boleh dipraktikkan di dalam kediaman anda. Hiasan yang insyallah akan menenangkan hati (macam DUN Tenang lak). Ada sesetengah individu diorang suka membela binatang sebagai contoh kucing, arnab, burung2 dan macam2 lagi. Tapi menurut elaksamana, membela ikan hiasan di dalam rumah lebih mudah kerana tidak terlalu kerap dijaga dan akuarium mungkin jarang diselenggera jika menggunakan penapis air yang betul. Pada pendapat elaksamana, memelihara ikan merupakan hobi yang paling senang, hanya perlu memasukkan makanan ikan sebanyak 3 kali sehari sudah mencukupi. Air akuarium mungkin boleh disalin seandainya kelihatan air tersebut keruh. Namun jika sistem penapis kotoran dalam air yang digunapakai berkesan, maka kesan kotoran dalam air mungkin susah untuk kelihatan disamping membuatkan ikan sihat dan akuarium memberi sumber ketengan kepada kita. Justeru marilah sama-sama kita meninjau beberapa hasil rekaan kreatif akuarium yang mungkin dapat kita praktikkan di kediaman kita. Selamat Mencuba !

Meja ruang tamu yang diperbuat dari akuarium, bayangkan letak kopi nampak ikan gerak2 bawah dia, menarik bukan ?

Sedang beristirehat di ruang tamu dengan berlatarbelakangkan akuarium yang menyenangkan.

Gambar atas & bawah : Meja sisi (letak telefon, akhbar dsb) yang diperbuat dari akuarium, tapi kene jaga takut anak2 maen bleh pecah n banjir la rumah nanti.



Gambar atas & bawah : Meja di pejabat yang diperbuat dari akuarium, sungguh menyenangkan, malah meja mesyuarat juga boleh diperbuat daripada akuarium. Tengok kertas mesyuarat nampak ikan blegar2 di bawahnya. (Tapi kaki kne jaga2, takut tersepak cermin, pecah n banjir la ofis nanti.

Akuarium di bawah ini merupakan akuarium pilihan admin elaksamana. Sungguh menarik dan menyenangkan mata memandang. Bayangkan di ruang tami kediaman anda ada akuarium semacam ini, tenti menarik bukan?


IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: