SaHaBaT

2/04/2012

SaLaM MauLiDuR RaSuL 1433H / 2012,

Assalamualaikum w.b.t, salam sejahtera & Salam 1Dunia kepada semua yang sudi berkunjung ke laman blog eLaKSaMaNa yang insyallah berinformasi ini. Semoga segala informasi di sini dapat dikongsi bersama antara kita. Kebelakangan ini eLaKSaMaNa tidak berkesempatan untuk mengupdate sebarang informasi di laman blog ini. Tetapi Insyallah eLaKSaMaNa akan cuba untuk berkongsi dengan kalian semua pelbagai lagi informasi yang bermanfaat. Di kesempatan ini, eLaKSaMaNa ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL S.A.W 1433H / 2012M. Semoga kecintaan kita kepada Rasullullah dapat kita terjemahkan dengan mengamalkan seebanyak mungkin sunnah Rasullullah. Mengikut segala nasihat Rasullullah dan menjauhi segala larangan Baginda S.A.W.

Dalam kita meniti kehidupan yang fana ini, kita seringkali lupa bahawa Rasullullah adalah contoh ikutan yang terbaik dan paling sempurna buat kita semua. Di batang tubuh Rasullullah kita dapat jadikan Baginda sebagai contoh ikutan sebagai HambaNya. Pernah sahabat bertanyakan kepada Raasullullah, mengapakah Rasullullah bersusah-payah beribadat kepada Allah sedangkan Rasullullah adalah Maksum dan dijamin masuk syurga dan itulah janji Allah. Rasullullah mengatakan, adakah itu tanda aku bersyukur atas nikmat yang Allah berikan kepadaku? Walaupun Rasullullah dijamin memasuki syurgaNya, namun Rasullullah masih lagi mengamalkan amal ibadah siang dan malam kerana Allah malah bagindalah hamba Allah yang paling banyak beribadah kepadaNya. Justeru, macam mana dengan kita, kita apatah lagi, hamba Allah yang dipenuhi noda dan dosa. Maka berusahalah untuk beribadah kerana Allah dan cubalah untuk mencontohi segala sunnah Rasullullah S.A.W. Sesiapa yang cintakan baginda, nescaya segala apa sunnah baginda akan diikuti. Jika tidak semua sunnahnya kita ikuti, sekurang-kurangnya kita berusaha untuk mengikuti sunnah Rasullullah walaupun sedikit tetapi istiqamah.

Semoga secoret coretan yang serba ringkas ini dapat menyedarkan kita mengenai betapa agungnya seorang insan yang harus setiap kita jadilah contoh teladan iaitu Rasullullah S.A.W. Letakkan Rasullullah S.A.W sebagai contoh ikutan yang pertama, barulah insan-insan lain di dunia ini termasuk ibubapa kita. Sekali lagi eLaKSaMaNa ingin ucapkan, SALAM MAHABBAH MAULIDUR RASUL 1433HH / 2012M kepada semua pengunjung.
Wassalam.....

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

1 ulasan:

eiyzniey berkata...

salam maulidur Rasul
:)