SaHaBaT

2/01/2012

Al-QuRaN TiDaK DiSenTuH oLeH APi KeBaKaRaN !

Assalamualaikum w.b.t, salam sejahtera & salam 1Dunia kepada yang sudi berkunjung ke laman blog eLaKSaMaNa yang insyallah berinformasi ini. Semoga segala informasi dan maklumat di sini dapat dikongsikan bersama sebagai salah satu dari wadah dakwah kita. Sampaikan ilmu walaupun 1 ayat. Pada kali ini ialah kisah mengenai kebesaran Allah Taala yang diizinkan olehNya untuk diperlihatkan kepada seluruh umat ISLAM. Semoga dengan peristiwa kebesaran Allah Taala ini, keimanan dan ketaqwaan kita akan semakin teguh, insyallah.

Satu kebakaran melibatkan rumah kedai dilaporkan berlaku di No. 28, Jalan Adil 25/10, Taman Sri Muda, Shah Alam semalam. Jentera bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Shah Alam kemudiannya dikejarkan ke tempat kejadian bagi menjalankan kerja-kerja pemadaman api di lokasi yang dimaksudkan. Namun sebaik saja operasi selesai, anggota bomba bertugas dikejutkan dengan penemuan senaskah kitab tafsir Al-Quran yang langsung tidak terjejas keadaan fizikalnya.

Walaupun rumah tersebut musnah akibat kebakaran, namun kitab itu tidak ‘terusik’ dek api dalam kejadian itu. Naskah berkenaan juga tidak basah dan rosak walaupun pihak bomba menggunakan air dalam kuantiti yang agak banyak dalam operasi tersebut.

Ingatlah! Sesungguhnya mereka (yang kufur ingkar) sentiasa berada di dalam keadaan SYAK – RAGU-RAGU tentang pertemuan dengan Tuhan mereka. Ingatlah! Sesungguhnya Allah Maha Meliputi pengetahuanNya akan tiap-tiap sesuatu. Fussilat 41:54

Inilah yang dikatakan kebesaran Allah.

Kami akan perlihatkan kepada mereka TANDA-TANDA KEKUASAAN KAMI DI MERATA-RATA TEMPAT (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu? Fussilat 41:53

Sumber : http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2012/02/rumah-kedai-hangus-terbakar-kitab.html?spref=fb

p/s : Semoga ia boleh memberi iktibar dan renungan kepada kita semua. Sesungguhnya kekuasaan ALLAH TAALA itu sudah jelas kelihatan dan sesiapa yang ragu kepada undang-undang dan hukum yang telah ALLAH tetapkan, maka bertaubatlah dan kembalilah ke pangkal jalan.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: