SaHaBaT

1/06/2010

Perutusan 2010 M

Assalamualaikum w.b.t.

Bertemu kembali kita di warkah sekalian kalinya ini. Semoga dengan limpah kurniaNya kita akan sentiasa menjadi insan yang mensyukuri nikmatNya. Baru kini ana berkesempatan menggarap sedikit tinta elektronik di maya ini. Diharapkan agar setiap post yang ana postkan di sini akan menjadi tatapan dan penghayatan kita semua di akhir zaman ini.

Sedarlah kita bahawa dunia kini berada di penghujungnya. Lihatlah di sekeliling kita, terlampau banyak kemaksiatan yang berlaku. Segala tanda-tanda akhir zaman yang Rasullullah ungkap 1431 tahun dahulu kini benar-benar berlaku dan semakin hari semakin banyak tanda tersebut yang nyata dan jelas kelihatan. Marilah sama-sama kita bertaubat selagi mempunyai masa ini dan marilah sama-sama kita merenung kembali amal ibadat kita selama ini. Adakah cukup untuk kita meraih redha Ilahi. Hanya redha Allah Taala yang dapat menyelamatkan kita dari kemurkaan Allah Taala. Percayalah setiap kesalahan yang kita lakukan walaupun sebesar zarah dan tidak diketahui oleh sesiapa kecuali kita pasti akan mendapat balasan yang setimpalnya di akhirat kelak. Namun kepada semua kaum mukminin dan mukminah, jangan susah hati, segala amal ibadat yang kalian lakukan pastinya dalam perhatian Allah Taala. Dan Allah Taala tidak akan membiarkan hambanya yang soleh dan solehah berada di dalam kesusahan.

Alhamdulillah, kini ana dan sahabat-sahabat ana diberi kesempatan oleh Allah Taala untuk melangkah ke sesi baru pengajian di Institut Pendidikan Guru di Kuala Terengganu ini. Maka bertambahlah satu lagi subjek bagi kursus yang ana ambil iaitu subjek ekonomi. Insyallah dengan keizinanNya ana akan belajar dengan bersungguh dengan bantuanNya dan memahami segala ilmu yang diperolehi. Insyallah nanti setelah cita-cita ana ingin menjadi seorang murabbi dan pendidik anak bangsa dimakbulkan Allah Taala, ilmu itu akan ana pergunakan untuk mendidik anak bangsa pula. Sesungguhnya setelah manusia itu mati, kesemua yang dimiliki di dunia ini sudah tidak bermakna lagi untuknya kecuali 3 perkara iaitu amalan di dunia, sedekah jariah dan ilmu yang bermanfaat. Insyallah sama-sama kita berdoa agar kita dapat memenuhi ketiga-tiga manfaat itu nanti. Amiin

Sekian sahaja warkah dari ana, Wassalam.....

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sama-sama la kita berusaha untuk semester ni...

Tanpa Nama berkata...

Insyaallah yad
amien

Nor Sa'adah Binti Mokter berkata...

semoga kita beroleh kejayaan...
fid dunya wal akhirah...