SaHaBaT

11/22/2009

FACEBOOK Agen Yahudi ?!

Tahukah anda bahawa Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari.

Tahukah anda bahawa pengasas Facebook, iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga Yahudi-Amerika dan dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County , New York ?

Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya?

Tahukah anda bahawa Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara 'tokoh paling berpengaruh dunia 2008, iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama?

Tahukah anda bahawa majalah Forbes Top 400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008? Namun apa yang lebih penting, Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1.5 billion.

Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi)?















Sedikit Info tentang AEPi:
1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya.
2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat
sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti...
3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta
untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai
lapangan bidang profesional.
4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya.
5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel
6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti
AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara
Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift
of Life.

















Dan tahukah anda bahawa keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook, maka semakin banyak pulalah keuntungannya. Pergi ke manakah pula semua keuntungan tersebut?

Persoalan paling besar di sini ialah, adakah keuntungan besar yang diperolehi oleh Facebook turut digunakan untuk membiayai dana perang Israel menentang umat Islam di Gaza, Palestin dan umat Islam di seluruh dunia? Jesteru adakah kita masih mahu menyokong dan menjadi pelayar setia laman sesawang Facebook ini. Sedarlah duhai saudara seagamaku sekalian, saudara kita di Palestin, Iraq, Afghanistan dan lain-lain tempat sedang menderita ditindas secara kejam dan tidak berperikemanusiaan oleh puak-puak laknatullah Yahudi.

Memang tidak dinafikan terdapat juga yahudi seperti di Iran yang mengamalkan nilai-nilai murni di dalam kehidupan mereka dan dapat hidup aman bersama masyarakat islam, namun si pengasas Facebook ini secara terang-terangan lagi bersuluh telah menyampaikan dana ke dalam pertubuhan yahudi antarabangsa bagi menyalurkan sumber kewangan kepada penempatan haram israel untuk merampas tanah-tanah umat islam Palestin untuk dijadikan penempatan haram mereka. Jesteru, marilah sama-sama kita memboikot Facebook.
Allahuakhbar.

Sumber :
http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Zuckerberg
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_Epsilon_Pi


IsLaM ThE WaY oF LiFe...

6 ulasan:

joegrimjow berkata...

ermm

Budikolonjono berkata...

jangan suka buruk sangka akh......

PaRaDoX eLaKSaMaNa berkata...

salah sangka...?
cube kalian bkak web rujukan yg sy sdiakan....
bace dgn teliti smua info2 yg ade dlm web tuh...
ni smua adlh fakta yg dpt dipercayai...
so amik iktibar dari smua nih...

Tanpa Nama berkata...

think positif!..kita gunakan facebook untuk menyebarkan agama islam dan menyampaikan dakwah kita seperti mana yg di lakukan oleh ustaz zahazan.

PaRaDoX eLaKSaMaNa berkata...

Syukrn, mmg think positive, tpi cume nk ingtkn n sedarkn sape2 yg x tahu, just nk bkongsi pndpt, jgn terlalu menghambakan diri kpd facebook lantas mengorbankn benda laen yg lebih penting, manfaatkan dgn sbaiknya, sme gk la mcm HP nokia, smuanya ader link dgn yahudi, cume ats bgaimana kita memanfaatkannya blik utk membalas serangan mreka...
Syukran...

tabermaemontana berkata...

~informasi yang berguna~