SaHaBaT

11/10/2009

Buat Calon Zaujahku...

Kepada Yth ........
Calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan calon kakak buat adik-adik saya

Assalamu'alaikum Wr Wb
Mohon maaf kalau anda tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar, tapi saya mohon, bacalah dulu sampai selesai.

Saya, yang bernama ............................. menginginkan anda .......................... Untuk menjadi isteri saya. Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa. Buat masa ini saya tidak mempunyai pekerjaan. namun insyallah saya akan menjadi seorang guru. Tetapi saya tidak tahu apakah saya sempat menikmati kerjaya sebagai seorang pendidik kelak. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak-anakku kelak.

Saya masih berada di asrama institut pendidikan guru di Kuala Terengganu. Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan dapat menyewa atau membina sebuah rumah untuk keluarga kelak. Yang pasti, saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan.


Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan. Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya. Saya hanya manusia biasa.. Cinta saya juga biasa saja.

Oleh kerana itu. Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa.

Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali, dan saya semakin mantap memilih anda.

Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak Berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini.

Saya memohon anda sholat istiqarah dulu sebelum memberi jawapan pada saya. Saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. Semoga Allah redha Dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin
Wassalamu'alaikum Wr Wb

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

9 ulasan:

khadra' fil islam_91 berkata...

semoga bertemu dengan jodoh pilihan enta.moga enta bahagia.

khadra' fil islam_91 berkata...

semoga bertemu dengan jodoh pilihan enta.moga enta bahagia.

Y.O.R.I.E berkata...

salam
smoga d jodohkan dgn si dia...amin

Tanpa Nama berkata...

yad..
hahaha..
adoiiii

Tanpa Nama berkata...

hohohoho....

Tanpa Nama berkata...

ala..19 pun boleh pk ape
org kat ats ni dengki ke
bia la kalau dah ader calon
juz tggu mase jer
xpyah nk bazir mase tok kapel2 dah la

Akhi Mohamad Aiyad berkata...

Utk pngetahuan smua,surat ni hanyalh contoh,ana blum nk bnikah lgi,jdi tlong bgi komen positif,ni hnya surat cntoh dan bkn yg ana bgi pd mane2 muslimah,ana nk blaja smpai dpt jdi murabbi yg mendpt redha Allah bru ana nk fkir ttg ni, tpi seandainya dia hadir dan ana siap memikul amanah ini, insyallah ana akn memikulnya dgn tbaek....

insyallah ana dah tunaikn sgala sunnah yg ana mampu, dan d mase depn insyalah ana akn amalkn sbnyk mngkin sunnah yg len,x puas ati lg bg emel pd ana-elaksamana@yahoo.com
jelas...?

Tanpa Nama berkata...

yeee......contoh rupenye.... tp kalu jupe pun pe slhnye...

Tanpa Nama berkata...

hehehe...contoh ek
ckp je la dah jump...
hehe