SaHaBaT

9/22/2007

Novel Baru...

Setelah berlalunya abad ke-21, abad ke-23 menyaksikan timbulnya kuasa besar yang baru, iaitu Malaysia. Selepas peristiwa peperangan saudara di antara Malaysia, Singapura, Indonesia dan Thailand. Akhirnya peperangan itu berakhir dengan kemenangan berpihak kepada Malaysia. Pada mulanya kemenangan sukar untuk dikecapi kerana tiada sokongan padu dari rakyat Malaysia sendiri. Mereka sekadar memperlekeh-lekehkan kekuatan ketenteraan Malaysia pada ketika itu. Mereka tidak mengetahui kekuatan sebenar Malaysia. Pada 1 Julai 2370, telah terjadi pertempuran di antara keempat-empat buah kuasa pengimbang rantau asia tenggara ini. Setelah 3 tahun negara terbabit di dalam peperangan itu, Malaysia berjaya menakluki satu persatu negara dalam masa 3 tahun pertempuran. Pada 3 Disember 2370, Singapura telah menyerah kalah kepada Malaysia walaupun mereka menerima bantuan dari Amerika Syarikat. Perairan selat Melaka telah dikepung oleh armada laut lepas Malaysia yang terdiri dari 45 buah armada yang melibatkan 870 buah pesawat pejuang, 341 buah kapal pembawa pesawat, 147 buah kapal selam buatan negara, 439 buah kapal perang utama, 129 kapal korvet, 87 buah kapal frigat, 1290 buah hoverkraf untuk mendarat tentera marin yang berjumlah 340 000 anggota. Akhirnya setelah menerima tentangan sengit dari Malaysia, Singapura menyerah kalah kepada Malaysia. Banyak prasarana di sana telah musnah sama sekali. Bedilan alteleri Malaysia yang terletak di utara Johor telah menyukarkan bagi pihak Singapura untuk mendaratkan tenteranya di pantai Johor setelah tambak Johor dirobohkan ekoran dari perbalahan antara kedua-dua buah negara.

Thailand menyerah kalah kepada Malaysia setelah 3 bulan Singapura menyerah kalah. Kesemua armada maritimnya telah dimusnahkan sama sekali. Kesemua 540 buah kapal perang milik negara itu telah berjaya dimusnahkan oleh tentera Malaysia dalam masa 23 hari. 320 darinya telah ditawan dan dikumpulkan di pelabuhan Narathiwat untuk dijadikan besi buruk manakala baki yang lain telah tenggelam diserang oleh armada laut lepas Malaysia. Ketumbukan tenteranya menjadi lemah setelah 32 buah pusat jana kuasa elektrik dan 45 pusat kawalan ruang udara dan radar telah musnah sama sekali diserang oleh pesawat pejuang Malaysia. Penduduk islam di beberapa buah wilayah di selatan Thailand telah berpihak kepada Malaysia sewaktu serangan dilakukan oleh ketumbukan tentera darat Malaysia yang berjumlah 140 000 anggota yang didaratkan melalui hoverkraf dan helikopter pengangkut. Kesemua 720 000 tentera daratnya telah menyerah kalah secara damai setelah kesemua kelengkapan berasakan tenaga elektrik tidak dapat dihidupkan dan tidak dapat berfungsi dengan baik walaupun dijana dengan kuasa generator. Bandar Bangkok 30 peratus musnah diserang oleh pesawat-pesawat pengebom Tentera Udara Diraja Malaysia. Kesemua rakyat yang berada di bandar Bangkok telah diarahkan oleh pihak tentera supaya mengosongkan bandar itu sebelum pengeboman. Risalah-risalah arahan telah ditaburkan ke seluruh kota itu. Sewaktu bandar itu diserang hanya tinggal pihak tentera diraja Thailand yang mempertahankannya. Namun kehebatan meriam anti-pesawat tidak dapat menandingi ketinggian pesawat pengebom Malaysia yang terbang pada ketinggian 100 000 kaki dari bumi.

Keseluruhan ketumbukan tentera Malaysia diperlukan untuk menawan Indonesia. Pertempuran sengit terjadi beberapa kali di antara tentera Malaysia dan juga tentera Indonesia. Seramai 523 000 ketumbukan tentera dari pelbagai cabang telah dikerahkan untuk menakluki negara itu. Keadaan politik yang tidak menentu di negara Indonesia telah menyebabkan perdana menteri Malaysia ketika itu, Dato’ Sri Dr. Haji Muhammad Bin Ismail Al-Hafiz telah mengeluarkan keputusan agar negara itu ditawan secepat mungkin untuk mengelakkan semakin banyak rakyat negara itu yang beragama islam diseksa dan ditindas oleh pemerintah. Sewaktu itu Parti Kristian Indonesia (PKI) telah memenangi pilihan raya Indonesia dan menyingkirkan Parti Bersatu Rakyat (PBR) ..........

Sambungan masih di dalam pembikinan....

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: