SaHaBaT

5/24/2008

Kelantan Yang Sebenarnya





















Sebuah bukti menunjukkan Kelantan merupakan sebuah negeri yang penuh dengan berbagai tempat-tempat menarik yang tak mungkin terdapat di negeri-negeri lain. Nilai-nilai keagamaan yang diterapkan oleh kerajaan negeri cukup menyentuh hati setiap pengunjung yang hadir ke negeri kalahiranku ini.


Semua orang mengkritik negeri ini yang katanya sebuah n
egeri serambi miskin bukannya negeri serambi Mekah kerana mereka tidak pernah melihat Kelantan secara lebih dekat. Pernah suatu ketika seorang pekerja Genting Highlands mengatakan Kelantan dan negeri-negeri adalah sama pelbagai sudut. Kau tahu macam mana ? Gaji dan elaun yang kau terima tiap-tiap bulan tu pun belum tentu halal.

Pandai-pandai kau nak hina sebuah negeri yang dipimpin oleh seorang ulama', kau tu ape di sisi Allah Taala, hamba yang hina dan tak punya sebarang ilmu agama. Genting highlands ni adalah sebuah tempat kemaksiatan yang hanya dipejam sebelah mata oleh bapak Hadhari Malaysia, Pak Lah.
Nak tahu apa yang pekerja tu cakap tentang Kelantan ? Dia cakap kelantan ni same macam negeri lain, ada Pub, Disko, kedai nombor ekor dan pesta-pesta liar.....Betul ker..? Hanya orang Kelantan jer bleh jawab.


Wahai semua penyokong BN & UMNO, ini satu cabaran buat kalian semua. Cubalah kalian datang melawat ke Kelantan dan tengok sendiri cara kerajaan PAS mentadbir negeri berlandaskn islam. Kalian akan dapati bahawa semua yang kanda dapati dari majalah-majalah dan juga akhbar harian yang kalian baca adalah tidak benar semuanya.





Pengunjung luar turut memuji Kerajaan
pimpinan Tok Guru yang terkenal dengan
sifat yang rendah diri, ada ke mana-mana
pemimpina negara yang mempunyai sifat
zuhud (rendah diri)






Hakikatnya kebebasan media di Malaysia berada pada paras yang teruk. Ini dapat dibuktikan dengan statistik yang dikeluarkan oleh sebuah badan antarabangsa baru-baru ini yang mengatakan bahawa Malaysia merupakan antara negara-negara yang medianya langsung tidak bebas dan ditekan dari atas. Semuanya dapat dilihat dengan lebih teliti setelah kalian mengunjungi Kelantan sendiri.

IsLaM ThE WaY oF LiFe...

Tiada ulasan: